פוסטים אחרונים
איך לנגן בגיטרה
איך לנגן בגיטרה

איך לנגן בגיטרה 10 טיפים להצלחה

למד כיצד לנגן בגיטרה עם טכניקה טובה מההתחלה, עם 10 הטיפים החשובים הללו ללימוד גיטרה

לימדתי את עצמי לנגן בגיטרה ואני מודה שזה הביא ללמידה של כמה הרגלים רעים מאוד שקשה להתנער מהם, במיוחד אחרי כל הטיפים האקראיים ללימוד גיטרה שקיבלתי.

לא היו לי אפליקציות מדהימות כמו Uberchord (לחץ להורדה בחינם) שידריכו אותי. הבעיה הנפוצה עם נגני גיטרה מתחילים היא חוסר סבלנות – ספרי הדרכה ואתרי אינטרנט מתעקשים לקחת דברים לאט, להתמקד ביסודות ולהשיג דברים נכון מההתחלה, בעוד שאתה רוצה להתחיל לגרוס סולואים ולזנק מתוך ערימה של מרשל עם כל אקורד כוח בתוך… הו, כמה שבועות יהיו נחמדים.

אם אתה צופה באחד מהנגנים הטובים בעולם, לא משנה אם הוא מנגן מנגינות קלאסיות או רוק כבד, לכולם יש דבר אחד במשותף – טכניקה טובה, כלומר הם מיישמים נכון את כל העצות הבסיסיות ללימוד גיטרה לנגינה בגיטרה מעולה . תסתכל על מישהו כמו ג'ון פטרוצ'י (תיאטרון החלומות). בטח, ברושם ראשוני הוא הולך להפחיד את סבתא שלך לעזאזל, אבל בדוק את יד שמאל שלו בזמן שהוא מופיע. הסולואים וההתקדמות האקורדים המהפכניים האלה מושגים עם מה שנראה בקלות ללא מאמץ ובתנועה מינימלית, הכל בגלל שפטרוצ'י שלט איך לנגן בגיטרה בטכניקה טובה מההתחלה. טכניקה טובה, בסופו של דבר, היא הדרך המוכחת הטובה והמיומנת ביותר לשחק, לשים את הידיים והאצבעות במקום הנכון בזמן הנכון.

להלן 10 הטיפים הטובים ביותר שלי ללימוד גיטרה כיצד לנגן בגיטרה בטכניקה טובה. חלקם די ברורים, בעוד שאחרים הם תוצאה של ניסיון ארוך. אני מקווה שהם יעזרו. דרך אגב, נניח שאתה שחקן ימני. שמאלנים יכולים לעשות את ההתאמה הברורה.

1 – הימנע מאחיזת המוות השמאלית

כשתתחילו לנגן, מיד תגלו שלחיצה על המיתרים על לוח הלחצים איך-לנגן בגיטרה היא עבודה קשה, פוגעת באצבעות וגורמת לכאב בשורש כף היד. הדרך הטבעית להילחם בזה היא על ידי חיבור האגודל שלך על החלק העליון של לוח הלחצים כדי לקבל מינוף, מה שגורם לך בלי משים ללחוץ על המיתרים יותר עם הכרית השטוחה של האצבע (במקום שבו טביעת האצבע שלך נמצאת) ולא עם קצה האצבע בפועל.

לפעמים זה נקרא "אחיזת המוות", כי אתה בסופו של דבר עם אחיזה עזה למדי בצוואר שלך וזה מגביל את טווח ההגעה של האצבעות שלך. הטכניקה הנכונה היא לשים את האגודל על גב הצוואר של הגיטרה. זה מאלץ את היד שלך להשתמש בקצות האצבעות, וזה הרבה יותר טוב ומדויק כשזה מגיע לנגן רק את התווים שאתה רוצה מבלי להשתיק בטעות מיתרים סמוכים. הבעיה היא – זה מרגיש קצת מוזר וקשה בהתחלה, ולשורש כף היד שלך יהיה חסר כוח. הישאר עם זה ותעריך את היתרונות בהמשך המסלול. זכור את העצות הללו ללימוד גיטרה, וכי האגודל צריך להיות רק על העורף.

2 – חזרות על עמידה וישיבה

בסדר, הדברים קשים מספיק כמו שהם מבלי לצפות ממך לוולס בחדר בזמן שאתה משחק. הדבר החשוב הוא שאם אתה מתכוון לקחת את החלום הזה עד הסוף, יום אחד תעמוד מול הקהל. נגינה עם הגיטרה על הכתף שלך היא תנוחה שונה מאוד מישיבה.

על כיסא, אתה נוטה להתכופף ולנסות לראות מה הידיים שלך עושות (עוד הרגל רע שאתה רוצה להימנע ממנו). ואז, כשאתה עומד, הכל משתנה. נסה את זה ותבין למה אני מתכוון. יהיה לך הרבה יותר קשה לראות את יד שמאל שלך, בתור התחלה. ודא שיש לך רצועת גיטרה טובה, התאם אותה לאורך נוח (תשכח להשליך אותה סביב הברכיים – נראה מגניב, אבל זו תנוחת נגינה מחורבן) ותאמן בקביעות בנגינה בזמן שאתה עומד.

3 – אין צורך במהירות

לעולם אל תטרחו לנסות ללמוד איך לנגן מהר. באמת, אל תעשה את זה. זהו אחד הטיפים החשובים ביותר ללימוד גיטרה שאתה יכול לקחת מכל אחד! טכניקה טובה עוסקת באצבעות מדויקות ובחבטת התווים הנכונים בכל פעם, במיוחד כשזה מגיע לסולמות ולנגינת אקורדים מסובכים. התרכז באצבעות מדויקת. האמת היא, למד לנגן כמו שצריך והמהירות תתרחש מעצמה. המכשול הגדול ביותר למשחק מהיר הוא טכניקה לקויה. למד טכניקה טובה ואצבעות מהירה יהוו בונוס חינם. תמיד קח את הזמן שלך ושחק לאט. השתמש באפליקציית Uberchord Guitar, זוהי אפליקציה חינמית שמקשיבה לך בזמן שאתה מתאמן בגיטרה ומתקנת כאשר אתה מנגן לא נכון.

4 – השתמש תמיד באצבעות נכונה

במשך מאות שנים של נגינה בגיטרה, המומחים מצאו מזמן את הדרך הטובה ביותר לנגן אקורדים וסולמות מסוימים, כלומר אילו אצבעות צריכות לנגן תווים מסוימים על לוח הלחצים

לפעמים, אתה עשוי לגלות דרך קלה יותר לנגן את אלה – אתה גאון מוזיקלי ומעולם לא ידעת זאת. אל תתפתו. פריט אצבעות נכון הוא לא רק לנגן את האקורד או הסולם הזה כמו שצריך. הוספת וריאציות נחשבת גם היא, כמו שביעיות ותשיעיות, והסגנון המותאם אישית של אצבעות אקורד עשוי להוכיח שאי אפשר לנגן את הווריאציות הללו (כן, זה אחד הדברים שלמדתי בדרך הקשה). שימו לב היטב לאצבעות הנכונה של אקורד ולמיקום היד שלכם על לוח הלחצים עבור סולמות. Uberchord יראה לך בדיוק איך לעשות את זה.

מאמר נוסף מלא בטיפים ללימוד גיטרה שיעזרו לך עם האצבעות הידיים העצבניות שלך הוא מאמר זה על סולמות גיטרה 4 תווים בהשראת אלן הולדסוורת'. הולדסוורת' הוא אחד המאסטרים המפורסמים ביותר של legato, שזו טכניקה שתבדוק עד כמה אתה יכול לעצבן תווים רק באמצעות יד החרדה שלך. אלן הולדסוורת' היה כל כך גדול בטכניקה הזו שהוא יכול היה לבחור רק כמה תווים בכל פעם, אבל להשמיע הרבה יותר לאחר מכן. אנחנו מזכירים את זה כי יש שם כמה רעיונות שיכולים לעזור לך לתרגל אצבעות נכונה של יד שמאל, לא משנה כמה רמת שחקן גבוהה או נמוכה אתה.

5 – חזרות שקטים

אתה רוצה לצפות בתוכנית הטלוויזיה האהובה עליך כשאתה אמור לעשות חזרות? אל תיבהלו, אפשר להשיג הרבה על ידי החזקת הגיטרה והחלפה מתמדת מאקורד אחד למשנהו או ניגון סולמות מבלי למרוט את המיתרים ביד ימין. מה שאתה עושה זה עדיין לאמן את יד שמאל שלך לשחק – הכל תרגול מוצק. טכניקה טובה היא הרגלים נעולים כשאתה משחק. עם האגודל על העורף, זוכרים?

6 – השתמש במטרונום!

לשחק ברצועת קליקים זה ממש קשה בהתחלה, אבל היתרונות בהמשך הם בלתי ניתנים למדידה. תחושת הקצב והתזמון שלך יקבלו דחיפה מוקדמת, אם תנסה להשתמש במטרונום בקרוב בקריירה שלך. עם זאת, אל תלחץ על זה יותר מדי וודא שאתה מגדיר את פעימות לדקה (BPM) למשהו איטי מאוד. הרעיון הוא להתרגל לנגן בזמן ובקצב קבוע, אבל אל תמהרו על חשבון לימוד הטכניקה. דרך אגב, תמצאו ערימות של אפליקציות מטרונום באינטרנט. והנה כמה טיפים ללימוד גיטרה על 5 הדרכים שבהן אתה יכול להשתמש במטרונום כדי לשפר את הנגינה שלך בגיטרה.

7 – אל תירתע מאקורדים קשים

לפני כמה שבועות באולפן שלי, הקלטתי חברה בשם מרי, זמרת-גיטריסטית, שהיתה מזיזה שמיים וארץ כדי להימנע מנגינה של אקורד דו מינור. היא מצאה את האצבעות קשה מדי והשתמשה בקאפו ובכל מיני תמרות כדי להתחמק מאקורד הבר האימתני. אם כבר, אתה צריך לחפש את הקטעים הקשים האלה ולהשקיע יותר זמן ואנרגיה על שכלול אקורדים מסובכים, אחרת, אתה תמצא אותם מחסום מנטלי לנגינה שלך לשארית ימיך.

8 – היו ממושמעים בתרגול שלכם

שום דבר לא מנצח לשים ידיים על הגיטרה באופן קבוע ולתרגל את השיעורים האחרונים. גם אם זה רק לעשר דקות ביום שבו אתה עסוק מדי. טכניקה טובה נובעת מהמוח שלך והאצבעות שלך זוכרות איך הכל אמור לעבוד, במיוחד כשמדובר באצבעות מסובכות. נסו להקדיש זמן מדי יום ולפתח הרגלי משחק טובים. זה גם יעזור לבנות את היבלות האלה בקצות האצבעות שלך.

עם הגרסה העדכנית ביותר של אפליקציית Uberchord אתה יכול ליצור את הפרופיל שלך ולהגדיר יעדים יומיים או שבועיים. זה עוקב אחר ההתקדמות שלך ושולח לך תזכורות, אם אתה הופך עצלן ומאבד מיקוד.

אודות לירן אלידומי

נעים מאוד, לירן אלידומי. מקדם ובונה אתרים מראש העין, אוהב לטייל, לצחוק ולאכול, (קרניבור) אני חושב שאוכל הוא אחד מתענוגות החיים ולכן גם הבלוג הזה של האוכל, תמצאו כאן מגוון רחב של מתכונים החל מעופות, בקר, דגים, קינוחים ועוד.

כתיבת תגובה