פוסטים אחרונים
לקסוס אדומה
לקסוס אדומה

2022 לקסוס RC350 F Sport AWD ירד מהקצב ובכל זאת יש משיכה

המונח "קופה" נגזל בשנים האחרונות לכמה מכוניות סדאן ארבע דלתות ואפילו קרוסאוברים, אבל עדיין ישנן שתי דלתות מקוריות בסביבה. לקסוס RC היא אחת, והיא בהחלט נראית כמו החלק שלה עם הפרופורציות הנמוכות והעיצוב הצפוף והשופע שלה. חבילת F Sport לדגם RC350 מביאה בנוסף עיטור אפור כהה, עיצוב גריל ייחודי, גלגלי 19 אינץ', ובמקרה של רכב המבחן שלנו, ספוילר אחורי אופציונלי. זה מראה מוחצן, אם כי לא ממש דרמטי כמו זה של לקסוס LC שומט הלסתות. ובמקרה של RC350 F Sport AWD שנבדק כאן, זה ללא ספק מגזים בביצועים הכלולים בתוכו.

ה-RC מתוארך לשנת 2014, וגיל המכונית ניכר בכמה תחומים. סדרה של עדכונים אכן הגיעה עם שנת הדגם 2019, וה-RC נכנס ל-2022 ללא שינוי מהשנה שעברה. באופן מפתיע, בהתחשב בקטע המצטמק הזה, לקסוס עדיין מציגה קשת רחבה של דגמי RC. הם נעים בין RC300 בעל ארבע צילינדרים מוגדש טורבו עם הנעה אחורית ועד ל-RC F המופעל על ידי V-8, אשר בצורת Fuji Speedway Edition, יכול להגיע לשש ספרות. בלב ההרכב, תמצאו V-6 בנפח 3.5 ליטר בעוצמות של 260 (RC300 AWD) ו-311 כ"ס (RC350). לקסוס מעולם לא הציעה מדריך במכונית זו. במקום זאת, ישנה אוטומטית עם שמונה הילוכים בדגמי ההנעה האחורית, בעוד שלגרסאות ההנעה לכל הגלגלים של ה-RC300 וה-RC350 יש רק שישה הילוכים קדימה.

מנוע לקסוס
מנוע לקסוס

ה-V-6 בעל השאיפה הטבעית נותן טון מעט נוסטלגי מתקופה שלפני שהטעינת הטורבו והסיוע החשמלי הפכו לרווחים. מכופפת השישה הזו נשמעת נהדר, ובהחלט יש מה לומר על תגובת המצערת המתקדמת של מנוע עם שאיפה טבעית. ובכל זאת, עם מומנט של 280 פאונד-רגל שהגיעו ל-4800 סל"ד, ל-3.5 ליטר הבשרני אין את הדחיפה הקלה של מנוע טורבו בסיבובים נמוכים. במסלול, זה מתורגם לזמן של 60 קמ"ש של 5.6 שניות, שמשתרך הרחק מאחורי מתחרותיה עם שישה צילינדרים מוגדשי טורבו מגרמניה: אאודי S5 ב-4.2 שניות וה-BMW M440i xDrive ב-3.8 צורבים (למרות שה-BMW תואם בדיוק המשקל העצמי של ה-RC של 3986 פאונד). התאוצה בקו הישר של ה-RC350 מציבה אותו אפילו מאחורי גרסאות ארבעה צילינדרים של אאודי וב.מ.וו, כאשר דגם ה-430i xDrive האחרון שבדקנו מגיע ל-60 קמ"ש ב-5.2 שניות ו-A5 מדגם 2018 לוקח 4.9 שניות. באופן דומה, ריצת ה-RC350 של רבע מייל של 14.1 שניות במהירות של 100 קמ"ש תגרום לו לבהות בפנסים האחוריים של ה-M440i (12.3 במהירות 112 קמ"ש) או ה-S5 (12.8 ב-107 קמ"ש).

כפי שניתן לצפות עם שישה הילוכים קדימה בלבד ונפח של 3.5 ליטר, ה-RC350 בעל ההנעה לכל הגלגלים גם לא זוכה בפרסים עם צריכת הדלק שלו. הערכות EPA הן בינוניות עמוקה של 19/26 קמ"ג עיר/כביש מהיר, מול 21/30 קמ"ג עבור אאודי S5 ו-22/31 קמ"ג עבור BMW M440i xDrive. עמדנו על 19 קמ"ג בממוצע.

למרות הדחף הבלתי נסבל שלו, ה-RC350 לא מרגיש רדום ברחוב, בין השאר בגלל בילינו כל כך הרבה זמן במצב ספורט+. מקובל שמצב מערכת ההנעה הספורטיבי ביותר נועל את ההילוכים העליונים של תיבת ההילוכים, אך ניתן לנהוג ב-RC350 ב-Sport+ מבלי לנהוג בסיבובים גבוהים בכביש המהיר, ההשפעה העיקרית על מערכת ההנעה היא הורדת הילוך אוטומטית בבלימה.

היריבים הרבה יותר מהירים, צריכת הדלק מאכזבת, ממשק משטח המגע מביך.

מצבי הנהיגה של ה-RC, למעשה, נוגסים רק בקצוות של הדמות הדינמית של המכונית. ההיגוי מתיימר להיות בעל שתי רמות שונות של סיוע, אבל היה לנו קשה להרגיש את ההבדל. ללא הבדלים פראיים במאמץ או במהירות, יש במקום הצטברות טבעית של כוח כשאתה מתכופף לעיקול ותחושה מוצקה של מרכז כשהכביש מתיישר. תחושת ההיגוי הטבעית של ה-RC טובה במיוחד מהמלאכותיות של ההיגוי ביחס משתנה של ה-M440i או מההיגוי הדינמי האופציונלי של ה-S5. בפיתול שני נתיבים, ה-RC נינוח וקולח, אבל דחף אותו חזק יותר, כפי שעשינו ב-Skidpad, והוא מפגין מעט תת-היגוי. (ההנעה האחורית F Sport מקבלת דיפרנציאל אחורי מוגבל החלקה של Torsen, אבל לא את גרסת ה-AWD.) בסופו של דבר היא הציגה אחיזה בינונית של 0.86 גרם, ועצירות מ-70 קמ"ש דרשו 162 רגל סבירים.

ל-F Sport יש מתלים משתנה אדפטיביים, ובכל זאת מצאנו הבדל קטן בין ההגדרות הסטנדרטיות והקשיחות שלו. היתרון הוא שבעוד שההגדרות המוצקות ביותר של מתחרותיה הגרמניות מספקות לעתים קרובות נסיעה מענישה על כל דבר אחר מלבד גג שחור שהונח טרי, ה-RC לא מרוכז בצורה נעימה על ידי גושים ומהמורות בכביש. למרות של-F Sport יש כוונון מוצק יותר ממכונית הבסיס, זוהי מכונית הקופה הספורטיבית הנדירה שעדיין משרתת נסיעה גמישה בסביבה הספורטיבית שלה, מה שהופך אותה לנסבלת אפילו על המדרכה השבורה שהפשרה פתאומית של פברואר מביאה לצפון מזרח.

המושבים הקדמיים הספציפיים ל-F Sport משפרים את מנת הנוחות של ה-RC. משענות המושבים המעוקלות עמוקות שלהם מספקות גם הרבה תמיכה לרוחב וגם שכבה של רכות מפנקת. תנוחת הנהיגה בסדר, אם כי מנהרת תיבת הילוכים רחבה מבצבצת החוצה מתחת לשוקו הימנית של הנהג, דבר שאולי יש מי שימצא מטריד. המשטחים המרופדים הרבים של תא הנוסעים מספקים רמת קטיפה המתאימה ללקסוס, גם אם העיצוב הולך רגל יותר מחלקם. בעוד שהמושבים הקדמיים נוחים מאוד, המושבים האחוריים צפופים אפילו עבור כל דבר מעבר לטיול מהיר ברחבי העיר. חשבו על הרבעים האחוריים של ה-RC יותר כעל מקום לזרוק תרמיל או שקית קניות.

בעוד שמכשור מבוסס מסך הוא כעת הנורמה, ל-RC יש עיצוב מקבץ היברידי עם מד טכומטר המוצג על מסך LCD עגול המכיל גם קריאת מהירות דיגיטלית. המסך הזה מתגורר בתוך חוגה פיזית שנמצאת במרכז התצוגה ומוקפת על ידי מדי דלק וטמפרטורה; לחילופין, החוגה יכולה לזוז מעט ימינה, ולפנות מקום למסך מידע משמאל. סידור המסך עם חוגה פלוס מודרני, קל לקריאה ומעניין יותר ממסך שטוח פשוט. תצוגת הטאצ' משתנה מעט בהתאם למצב הנהיגה; הוא גם משתנה לכתום כאשר סיבובי המנוע מגיעים ל-5000 סל"ד, פריחה מסודרת.

לאחר ביקורת רבה, לקסוס החלה להתרחק מממשק המידע והבידור של משטח המגע שלה, אבל ל-RC עדיין יש את זה. החדשות הטובות הן שאתה לא צריך להשתמש בזה כל כך הרבה. ישנם כפתורים וכפתורים פיזיים עבור רוב פונקציות השמע ועבור בקרות האקלים, בתוספת לחצנים נוספים בגלגל ההגה. אנדרואיד אוטו ו-Apple CarPlay זמינים גם כן. חבילת אודיו של Mark Levinson עם ניווט (2725$) משדרגת את התצוגה מ-7.0 אינץ' עלוב למדי ליחידה מודרנית בגודל 10.3 אינץ'.

אופייני למכוניות קופה, הראות מאחור אינה נהדרת; טוב שמערך מקיף של סיוע לנהג הוא סטנדרטי, כולל ניטור בנקודה עיוורת והתראה על תנועה חוצה מאחור. רכב המבחן שלנו קיבל גם אופציה עם פנסי LED משולשת ($1160), שעושים עבודה נפלאה להאיר את הלילה ולהציץ סביב עיקולים בכבישים דו-נתיביים חשוכים.

האפשרויות שהוזכרו לעיל, בתוספת קומץ אחרות, מציבות את הסכום הכולל עבור מכונית המבחן RC350 F Sport AWD שלנו ב-$59,995, לעומת מחיר התחלתי של $52,555. הייתם משלמים יותר עבור קופה בעלת שישה צילינדרים עם הנעה לכל הגלגלים מכל אחת מיצרניות הרכב הגרמניות: כ-4,000 דולר יותר עבור אאודי S5, 7,000 דולר יותר עבור BMW M440i xDrive, ו-9,000 דולר יותר עבור מרצדס C43. רק אינפיניטי Q60 זול יותר.

למרות שהמתחרות החדשות שלה מתעלות על ה-RC350 F Sport במספר מדדים אובייקטיביים, הלקסוס אינה חפה מקסמיה. זהו גראנד טורר שלמרות המראה שלו, מדגיש נוחות יותר מאשר ביצועים מוחלטים. וכמו עם זוג ג'ינס משופשף, לפעמים יש משיכה בלא כל כך חדש.

מפרט

2022 Lexus RC350 F Sport AWD
Vehicle Type: front-engine, all-wheel-drive, 4-passenger, 2-door coupe

PRICE
Base/As Tested: $52,555/$59,995
Options: Mark Levinson audio package with navigation, $2725; LED headlamps, $1160; power moonroof, $1100; Infrared paint; $595; park assist, $500; illuminated door sills, $450; rear spoiler, $410; heated steering wheel, $150; door edge guards, $140; carpet trunk mat, $120; rear bumper applique, $90

ENGINE
DOHC 24-valve V-6, aluminum block and heads, port and direct fuel injection
Displacement: 211 in3, 3456 cm3
Power: 311 hp @ 6600 rpm
Torque: 280 lb-ft @ 4800 rpm

TRANSMISSION
6-speed automatic

CHASSIS
Suspension, F/R: control arms/multilink
Brakes, F/R: 14.0-in vented disc/12.7-in vented disc
Tires: Bridgestone Turanza EL450
235/40R-19 92V M+S

DIMENSIONS
Wheelbase: 107.5 in
Length: 185.0 in
Width: 72.4 in
Height: 55.1 in
Passenger Volume: 82 ft3
Trunk Volume: 10 ft3
Curb Weight: 3986 lb

C/D TEST RESULTS
60 mph: 5.6 sec
1/4-Mile: 14.1 sec @ 100 mph
130 mph: 26.6 sec
Results above omit 1-ft rollout of 0.2 sec.
Rolling Start, 5–60 mph: 6.0 sec
Top Gear, 30–50 mph: 3.3 sec
Top Gear, 50–70 mph: 3.7 sec
Top Speed (gov ltd): 132 mph
Braking, 70–0 mph: 162 ft
Roadholding, 300-ft Skidpad: 0.86 g

C/D FUEL ECONOMY
Observed: 19 mpg

EPA FUEL ECONOMY
Combined/City/Highway: 22/19/26 mpg

אודות לירן אלידומי

נעים מאוד, לירן אלידומי. מקדם ובונה אתרים מראש העין, אוהב לטייל, לצחוק ולאכול, (קרניבור) אני חושב שאוכל הוא אחד מתענוגות החיים ולכן גם הבלוג הזה של האוכל, תמצאו כאן מגוון רחב של מתכונים החל מעופות, בקר, דגים, קינוחים ועוד.

כתיבת תגובה