פוסטים אחרונים
לקנות נדל״ן
לקנות נדל״ן

האם לקנות נדל"ן עדיין השקעה טובה בשנת 2023?

לקנות נדל״ן תמיד נחשב להשקעה טובה לטווח ארוך. הסיבה לכך היא שלמחירי הדירות יש נטייה לעלות בטווח הארוך. העליות הללו נוטות להיות גדולות מהאינפלציה, כלומר אתה בעצם מרוויח כסף.

עם זאת, העולם, והשווקים הגלובליים, זעזעו מהמגיפה שהתפרשה על פני הגלובוס. זה פגע קשה בכמה תעשיות, אז אתה צודק שצריך להיות זהיר בהשקעה.

החדשות הטובות הן שנראה שמחיר הנכס ממשיך לעלות. רישומים מראים שמחירי הנכסים זינקו ב-22% בשנת 2021!

עם זאת, לפני שתוכל להרוויח כסף מנדל"ן, תצטרך להשקיע כסף. זה אומר שאתה צריך להיות בטוח לגבי מה שאתה עושה. קשה להשקיע בנדל"ן ללא כל סיכון, אלא אם כן אתה בר מזל מספיק כדי לזכות בהגרלת הבית, זה בהחלט שווה לנסות.

יש כמה דברים שאתה צריך להיות מודע אליהם לפני שאתה מחליט אם לבצע השקעה בפורטוגל או בכל מדינה אחרת.

המחירים גבוהים

הודות לפריחה במחירים בשנת 2021 אתה נכנס לשוק שנהנה ממחירים גבוהים. זה נהדר אם אתה מוכר. אבל, אם אתם מחפשים לקנות, תשלמו יותר ממה שהייתם משלמים עבור אותו נכס לפני שנה בערך.

למרות שזה יכול להיראות חיובי מכיוון שאתה רוצה שהמחירים יעלו, אתה צריך לזכור שבשנת 2021 הייתה עליית המחירים הגדולה ביותר בנדל"ן זה 20 שנה. בקיצור, אין ערובה לכך שהמחירים יעלו באותה צורה.

זה אומר שהשקעה צפויה להיות הימור בטוח אם אתה נמצא בה לטווח ארוך. אבל, אם אתה רוצה להשקיע כדי ליצור רווח השנה, תצטרך לפעול בזהירות, אחרי עליית ערכים כל כך גדולה, ייתכן ששוק הדיור יקרוס.

שיעורי ריבית

הריבית נשארה נמוכה כבר שנים רבות. המשמעות היא שלא תצטרכו לשלם סכום עתק כדי ללוות את ההון הדרוש לכם להשקעה בנדל"ן.

אין ערובה שהריבית תישאר נמוכה, במיוחד כשהעולם מתאושש מהמגיפה. זה הופך את 2022 לשנה טובה להשקעה בנדל"ן ולנצל את התעריפים הנמוכים לפני שהם משתנים.

ביקוש להשכרה

המגיפה אילצה אנשים רבים לצאת מבתיהם. אנשים אלה יחפשו מקומות מגורים חדשים, ואם אתם בוחנים השקעה בנדל"ן להשכרה, תגלו שיש הרבה מועמדים שמחכים להשתמש בנכס שלכם.

זה יקל על כיסוי העלויות שלך ואפילו להתחיל להרוויח בהתחלה.

חוסר ודאות

עם זאת, לפני שאתם קופצים לנדל"ן חשוב להעריך את כל הסיכונים. המגיפה שינתה את הגישה של אנשים רבים לחיים. זה אומר שסידורי המגורים המסורתיים עשויים להשתנות. אמנם נכס עדיין חיוני לכולם ונדל"ן הוא הזדמנות השקעה טובה, ודא שאתה מבין מה האנשים באזור שלך רוצים והתמקד בהשקעה בסוג זה של נכס.

לסיכום

לקנות נדל״ן ממלא תפקיד מכריע בכל כלכלה – טובה, רעה או נגועה – וזה לא ישתנה. משקיעים ששמים לב למה שקורה בעולם ולאופן שבו זה מתרחש באופן מקומי יכולים להרוויח מההזדמנויות שהם מציגים. רכישת המניות הנכונות הנסחרות בבורסה בזמן הנכון תישאר דרך מצוינת לעשות זאת בשנה שעומדת להתפתח.

אודות לירן אלידומי

נעים מאוד, לירן אלידומי. מקדם ובונה אתרים מראש העין, אוהב לטייל, לצחוק ולאכול, (קרניבור) אני חושב שאוכל הוא אחד מתענוגות החיים ולכן גם הבלוג הזה של האוכל, תמצאו כאן מגוון רחב של מתכונים החל מעופות, בקר, דגים, קינוחים ועוד.